שיעור ראשון.
ראשית יש להבין ולהכיר את הסביבה העסקית של העסק ( כל עסק )
מי קהל היעד, מי הקהל בפועל ?
מי המתחרים האמיתיים שלך - במה הם עדיפים ?
מה הם מציעים ויותר חשוב מה הם לא מציעים ?
מה האלטרנטיבה לצרכן - האם היא עדיפה - במה אנחנו עדיפים ?
מפרט .
ניקח לדוגמא אתר לשווק חבילות יוקרתיות לנופשונים בחו"ל .
קהל יעד : עצמאיים ובעלי עסקים. אבל יכול להיות שבפועל הקהל הלקוחות הם וועדי עובדים גדולים.
מתחרים : אתרים דומים, אתרי קופונים ועוד .
מתחרים בפועל : סוכנויות נסיעות רגילות, מכיוון שקהל היעד שלנו מעדיף להתקשר עם סוכן אישי .
מה הם מציעים - סל מוצרים דומה למוצרים שבאתר המדובר, יחס אישי , מקצועיות..
מה הם לא מציעים - מחירים תחרותיים, זמינות, תקשורת נוחה .
האלטרנטיבה לצרכן: חופשה בארץ, מוצר אחר לגמרי, חסכון וכד' .
במה היא עדיפה - היא זולה יותר, זמינה יותר ולא מוגבלת בזמן .
במה אנחנו עדיפים - חווית חופש חד פעמית, חבילות נופש בלעדיות .
נאסוף את כל הנתונים שיש ננתח אותם ונבין מה היתרון שלנו ואם אין.. זה הזמן ליצור אותו !
המתחרים נותנים שירות טוב יותר ונתפסים כמקצועיים יותר מאתנו אבל מחיריהם גבוהים
והם זמינים רק בשעות מסוימות, לכן עלינו לגרום לקהל היעד להבין שגם באתר שלנו
הם יקבלו יחס אישי ומקצועיות של סוכן אבל .... (וזה בעצם היתרון היחסי שלנו )
בזמינות גבוהה יותר ו/או במחירים טובים יותר .
היתרון שלנו מול האלטרנטיבות הוא, חוויות מרגשות, יעדים בלעדיים וסגנון נופש ייחודי .